یکی از بهترین و لذت بخش ترین راه های ممکن برای بالا بردن سطح لیسنینگ و دامنه لغات انگلیسی ، تماشای سریال به زبان انگلیسی است. دیدن سریال های متنوع و گوناگون نه فقط تاثیر زیادی در ارتقا سطح دانش شما از طریق آشنایی با فرهنگ و محیط های انگلیسی زبان دارد ، بلکه یک روش کاملا رایگان است تا هر آنچه را که به صورت تئوری درکتاب های مختلف گرامر و همچنین در کلاس و فضاهای آموزشی، یاد گرفته اید از زبان بازیگران بشنوید و این یکی از موثر و خلافانه ترین روشها برای یادگیری لذت بخش زبان است. برای همین فقط کافیست به سراغ سریال های خوب و درجه یک بروید. این مسئله که قصد دارید زبان انگلیسی را با چه لهجه‌ای بیاموزید نیز در انتخاب سریال اهمیت دارد. ما در این مقاله، تعدادی از برترین سریال های انگلیسی را به صورت مجزا برای تقویت لهجه‎ی American و تعدادی دیگر را با لهجه یBritish پیشنهاد داده‌ایم تا به راحتی بتوانید از دیدن بهترین سریال های موجود برای بهبود زبان انگلیسی خود لذت ببرید. قطعا از این طریق لحظات متفاوتی را تجربه خواهید کرد، بخصوص هنگامی که حوصله مطالعه به صورت آکادمیک را ندارید.

برای یادگیری زبان از طریق سریال لازم نیست که حتما یک دفترچه یادداشت کنار دست خود داشته باشید و مدام در حال نت برداری کلمات جدید باشید. این کار، لذت سریال دیدن را از بین می برد و مانع ادامه دیدن هر سریالی می شود. بهتر است اگر در سطح پایینی هستید، حتما ابتدا با زیر نویس فارسی سریال را ببینید و حتما به جملات با دقت گوش کنید و بعد همان اپیزود را با زیرنویس انگلیسی مجددا یک بار دیگر ببینید و با دقت به جملات بازیگران دقت کنید. فقط و فقط اگر جمله بسیار مهمی را متوجه نشدید یا کلمه ای که مدام تکرار میشود را نمی فهمید، می‌توانید سریال را به عقب برگردانید و مجدد همان قسمت را ببینید. در صورتیکه سطح دانش لیسنینگ شما، متوسط رو به بالا می باشد، تلاش کنید تا سریال ها را با زیرنویس انگلیسی ببینید و سپس یک بار بدون زیر نویس همان قسمت را تکرار کنید . از آنجاییکه در هر سریال تعداد زیادی از اصطلاحات و کلمات جدید استفاده می شوند، لازم نیست هر لحظه ، ذهن خود را درگیر یادگیری واژه ای جدید کنید، در ابتدا بهتر است به ساختارها و گرامر جملات و به نحوه استفاده از این گرامرهای کاربردی توجه بیشتری داشته باشید. سعی کنید فقط و فقط از دیدن یک سریال لذت ببرید و قطعا در کنار لذت بردن، ذهن شما شروع به یادگیری ناخوداگاه میکند و یا اینکه مطالبی که خوانده اید، مدام برای شما مرور میشوند.

فهرست مطالب

از معروف‌ترین سریال‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی می توان به سریال ‌ Friends و Big Bang Theory اشاره کرد، ولی ما قصد داریم به جای بررسی این سریال های به شدت رایج، سریال ‌های جدیدتر و جذاب تری را معرفی کنیم که بسیار کاربردی هستند و متاسفانه زبان آموزان زیادی توجهی به دیدن این سریال ها ندارند.

معرفی سریال های انگلیسی آمریکایی با لهجه American Accent

1. سریال Friends

سریال فرندز برای تقویت زبان

سریال پرطرفدار Friends قطعاً یکی از بهترین‌ها در زمینه سریال آموزشی زبان انگلیسی محسوب می‌شود. این سریال، یک مجموعه‌ی طولانی 10 فصلی است و 236 قسمت دارد که در ژانر کمدی رمانتیک ساخته شده و از سال 1994 تا سال 2004 فیلم ‌برداری آن ادامه داشته است. داستان این سریال روایتی است از زندگی 6 دوست که در منهتن نیویورک زندگی می‌کنند. به طور کلی، داستان حول محور چالش‌های این 6 دوست در زندگی‌شان می‌چرخد. این 6 نفر، شامل 3 دختر و 3 پسر می‌شوند که ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند و روزهای جوانی خود را با چالش‌های جذابی پشت سر می‌گذارند. ممکن است در ابتدای کار صدای خنده‌ی موجود در بک گراند سریال شما را آزرده کند، اما پس از دیدن چند قسمت، از تماشای این سریال لذت خواهید برد و به هدفتان یعنی تقویت زبان انگلیسی می‌رسید و بخصوص با اصطلاحات به شدت کاربردی در مکالمات روزمره زبان انگلیسی آشنا خواهید شد.

۲.سریال Big Little Lies

Big Little Lies2. سریال‌ برای تقویت زبان انگلیسی

این سریال در سال 2017 ساخته شده و دارای دو فصل 7 قسمتی است که در مجموع 14 قسمت می‌شود. ژانر این سریال جنایی درام است و بازیگران معروفی از جمله نیکول کیدمن و مریل استریپ در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند. داستان این سریال از یک روایت خطی پیروی نمی‌کند و شاهد فلش بک و حتی فلش فوروارد های زیادی هستیم که به داستان جذابیت خاصی می‌بخشند. اگر به این سبک از سریال ‌ها علاقه‌مند هستید، Big Little Lies گزینه مناسبی برای شما است. داستان کلی این سریال حول محور 4 زن و زندگی آن‌ها است. این زنان، همگی افراد زخم خورده‌ای هستند که هر یک زندگی بسیار متفاوتی از یکدیگر داشته و از قشرهای مختلفی از جامعه آمریکا آمده‌اند. اکثر بازیگران در این سریال به شدت روان و تا حدی آرام انگلیسی صحبت میکنند.

۳.سریال Why Women Kill

تقویت زبان با فیلم انگلیسی why women kill

این سریال، در سال 2019 تا سال 2021 ساخته شده و ژانر آن کمدی، جنایی و درام است. فصل اول این سریال درباره زندگی 3 زن در سه دهه ی مختلف است که این 3 زندگی به طور موازی در یک خانه بزرگ سپری میشود. این سه زن هر یک در زندگی‌شان با خیانت و انواع چالش های زمانه خود روبرو می شوند و هر کدام به روش خاص خودشان با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند و لحظات مهیج و متفاوتی را رقم می زنند. این سریال در دو فصل ساخته شده و هر فصل 10 قسمت دارد. فصل دوم این سریال، داستان کاملا متفاوتی را دنبال میکند و همچنان جذابیت بسیار بالایی دارد. اکثر بازیگران در این سریال به شدت روان و تا حدی آرام انگلیسی صحبت میکنند.

۴.سریال Better Call Saul

تقویت زبان با Better Call Saul

این سریال   Spin offسریال Braking Bad محسوب میشود. ژانر این سریال در قالب کمدی سیاه، درام و جنایی است. داستان این سریال درباره وکیلی به نام جیمی است که در نیومکزیکو زندگی میکند. او که وکیل بسیار چرب زبانی است همواره با چالش های بسیار زیادی برای به دست آوردن پول و جایگاه خودش در حرفه وکالت روبرو میشود تا بتواند خودش را اثبات کرده و دفتر وکالت خودش را داشته باشد. در فراز و نشیب این چالش ها ، جیمی با اصلی ترین کارتل مواد مخدر آمریکا روبرو میشود و ماجراهای فراوانی برای زندگی شخصی و حرفه ای اش اتفاق می افتد. در این سریال ، بازیگران به طرز باور نکردنی آرام و روان صحبت میکنند و اصطلاحات بسیار کاربردی در مکالمات روزانه استفاده می شود. با داشتن سطح لیسنینگ B2 به راحتی میتوانید انگلیسی سریال را دنبال کنید و از دیدن و شنیدن آن لذت ببرید.این سریال در سال 2015 کار را آغاز و فصل ششم خود را در سال 2022 منتشر کرد. هر فصل این سریال دارای 10 قسمت است.  

۵. سریال Breaking Bad

تقویت زبان با Breaking Bad

ژانر این سریال درام و جنایی است که در سال 2008 اولین قسمت آن منتشر شد. داستان این سریال درباره یک معلم شیمی زحمت کش است که با مشکلات مالی و خانوادگی فراوانی روبرو است. هنگامی که متوجه می شود مبتلا به سرطان ریه شده است، شخصیت کاملا متفاوتی در او به وجود می آید و سعی می‌کند تا با تولید شیشه و آمفتامین خانگی، پول زیادی به دست آورد و در این مسیر با کارتل های مواد مخدرنیز آشنا میشود و از قدرت به دست آمده اش به شدت لذت میبرد. در مسیر ساخت شیشه ، یکی از شاگردان معتادش به او کمک می کند و این دو نفر با هم یک تیم را تشکیل می دهند. این سریال 5 فصل دارد که در مجموع 62 قسمت است.

۶. سریال Shameless

سریال Shameless برای تقویت زبان

قطعا Shameles یکی از جذاب ترین سریال هایی است که تابحال ساخته شده است. این سریال در ژانر خانوادگی، درام و کمدی سیاه است که درباره زندگی یک خانواده بسیار فقیر در شیکاگوی آمریکاست. فرانک، پدر خانواده، 6 فرزند دارد که فردی الکلی و معتاد است. او فرزندان خود را رها کرده و دختر بزرگتر او ، فیونا مسئولیت بزرگ کردن خواهر و برادرانش را به عهده دارد. رابطه بین این خواهر و برادران و البته یکی از همسایگان آنها ، به شدت دیدنی است و ماجراهای فراوانی را رقم میزند. این سریال 11 فصل دارد که در مجموع به 134 قسمت می‌رسد. این سریال در سال 2011 اولین قسمت خود را منتشر کرد و در سال 2021 به پایان رسید.

۷. سریال Ozark

تقویت زبان با Ozark

این سریال دارای ژانر خانوادگی، اکشن و جنایی بوده و برای اولین بار در سال 2017 از نتفلیکس پخش شد. به طور کلی این مجموعه چهار فصل دارد و در مجموع دارای 44  قسمت است. داستان این سریال درباره یک برنامه‌ریز مالی است که ناخواسته درگیر جریان یک پول شویی بزرگ و کارتل های مواد مخدر میشود. از این جهت او مجبور میشود که برای آنها کار کند و زندگی اش دست خوش تغییرات بسیار زیادی میشود. نکته متفاوت راجع به این سریال اینست که در این سریال همه افراد خانواده در جریان کار پدر قرار می گیرند و هریک به نوبه ی خود وارد چالش هایی میشود.

۸. سریال Fargo

سریال فرگو برای تقویت زبان انگلیسی

Fargo سریالی است با ژانر کمدی سیاه ، اکشن و جنایی که در سال2014 منتشر شده. این سریال شامل 4 فصل میشود که داستان هر 4 فصل در شهر منیتوبا در آمریکا اتفاق افتاده است. فصل اول این سریال درباره یک کارمند بیمه است که درگیر مشکلات فراوانی در زندگی اش میشود. او که همیشه از نداشتن اعتماد به نفس کافی رنج می برد با یک قاتل حرفه ای آشنا می شود و زندگی اش به شدت تغییر میکند. فصل اول این سریال دقیقا شبیه به فیلمی با همین نام است که در 1996 ساخته شده.  

۹. سریال Office

سریال Office برای تقویت زبان

این سریال یک سیتکام کمدی است که از سال 2013 تا 2015 پخش شده است. این سریال دارای 9 فصل است که در مجموع شامل 201 قسمت می‌شود. داستان این مجموعه درباره گروهی از کارمندان یک اداره خیالی است به نام دانر میلفن است. روابط بین این کارمندان و رئیس اداره ماجراهای جالب و خنده داری را رقم میزند.

۱۰. سریال six feet Under

تقویت زبان با سریال

این سریال در ژانر کمدی درام از سال 2001 تا سال 2005 تولید شده است و شامل داستان به شدت متفاوتی می باشد. این سریال راجع یک خانواده درکالیفرنیای آمریکاست که کسب و کار پدر خانواده از مراسم تدفین مردگان با وضع مالی خوب میگذرد. در قسمت ابتدایی، پدر خانواده کشته میشود و این بیزینس باید توسط فرزندان به کمک مادرشان اداره شود. هر قسمت این داستان راجع به یک متوفی و تاثیرات او بر روی روابط شخصیت های سریال است. در این سریال، ایده های درام بسیار زیبایی مطرح میشود که به شدت ارزش دیدن دارند. این سریال در کل دارای 5 فصل است و هر فصل تقریبا شامل 12 الی 13 قسمت میشود.

11. سریال Archive81

تقویت زبان با Archive81

ژانر این سریال ماورایی، رازآلود و تاحدی ترسناک است و منبع الهام آن یک پادکست است. این سریال درباره یک دانشجو است که به دنبال تحقیق درباره یک ساختمان سوخته و اجسادی است که هرگز پیدا نشده‌اند. تمامی شواهد مربوط به این ماجرا در نوارهای ویدئویی 81 Archive موجود هستند. این سریال در یک فصل در سال 2022 منتشر شده است.

1۲. مجموعه سریال Monster: The Jeffery Dahmer Story

سریال Monster: The Jeffery Dahmer Story برای زبان

این سریال بر اساس زندگی نامه واقعی یک قاتل سریالی در دهه 70 تا اوایل 90 در آمریکاست که در ژانر جنایی درام تولید شده است. این سریال دارای 1 فصل است و داستان آن درباره زندگی جفری دامر است که کاملا بی طرفانه داستان زندگی او را از کودکی تا بزرگسالی روایت میکند. در ابتدای داستان، پلیس، جفری دامرکه قاتل است را دستگیر می کند و مابقی داستان فلش بک های بیشماری است به کل زندگی او و تمام احساسات و افکارش. این سریال در سال 2022 در 1 فصل ساخته شده.

1۳. مجموعه سریال Sharp Objects

خواندن انگلیسی با Sharp Objects

این سریال درباره داستان زندگی یک خبرنگار است که به محل زندگی خود باز می‌گردد تا خبر قتل دو دختر را پوشش دهد، ولی او با حوادث بسیار عجیب تری روبرو می شود تاحدی که این روابط به خانواده خودش مربوط میشود. این سریال در سال 2018 منتشر شده و با تحسین‌های فراوانی روبرو بوده است. ژانر این سریال، معمایی، روان‌شناختی و درام است. فصل یک این مجموعه دارای 8 قسمت است و به نظر می‌رسد فصل جدیدی در کار نباشد.

1۴. سریال Strange Things

Strange Things خواندن زبان با سریال

داستان این سریال، داستان زندگی 6 نوجوان است که از کودکی با هم دوست بوده اند و در یکی از شهرهای کوچک آمریکا زندگی میکنند. این بچه ها در حین بازی در فصل اول متوجه وجود دنیای وارونه و زندگی موازی از موجودات سایه ای شکل می شوند که در زیر شهر آنها جاری است و از طریق گذرگاه هایی به آن شهر وارونه، راه ورودی است. این یک سریال رازآلود معمایی است که اگرچه بازیگران اصلی اش نوجوان هستند ولی داستان مهیجش اش همه را جذب خود میکند. ساخت این سریال از سال 2016 شروع شده و تا اکنون 4 فصل از این سریال ساخته شده است.

۱۵. مجموعه Euphoria

سریال Euphoria برای خواندن زبان

ایفوریا سریالی است با ژانر درام و اجتماعی که در سال 2019 تولید شده است. این سریال درباره گروهی از دانش آموزان یک دبیرستان است که با مسائل و چالش های مختلفی از اعتیاد تا مشکلات هویتی و خانوادگی روبرو میشوند. در این سریال، با به روزترین اصطلاحاتی که نوجوانان در مکالمه روزمره خود به کار می برند، آشنا میشوید. ساخت این سریال از سال 2015 شروع شده و تا اکنون دو فصل از این سریال ساخته شده و داستان همچنان ادامه دارد.

معرفی سریال های انگلیسی آمریکایی با لهجه American Accent

در این بخش به معرفی سریال ‌هایی می‌پردازیم که با لهجه‌ی بریتیش هستند. اگر قصد دارید با این لهجه زبان انگلیسی را یاد بگیرید یا زبان انگلیسی خود را تقویت کنید، سریال ‌های زیر قطعا به شما کمک خواهند کرد.

1۶. سریال Bad Sisters

سریال خواهران بد برای تقویت زبان

سریال خواهران بد، سریالی با ژانر کمدی سیاه ، درام و خانوادگی است. داستان این سریال درباره 5 خواهر است که پس از مرگ والدینشان به هم قول داده‌اند تا از یکدیگر محافظت کرده و هرگز از هم جدا نشوند. شوهر خواهر بزرگتر در قسمت اول می میرد و ماجراهای زیادی بعد از مرگ او به وجود می آید. فصل یک Bad Sisters در سال 2020 منتشر شد و دارای 10 قسمت می باشد.

1۷. سریال Ted Lasso

سریال تدلاسو برای زبان

این سریال دارای ژانر کمدی، درام و ورزشی است. تاکنون3 فصل از این سریال ساخته شده است. نمایش این سریال در سال 2020 شروع شده. داستان سریال درباره فردی است که از همسر خود جدا شده و برای انتقام از همسر سابق خود که عاشق تیم فوتبال تحت مالکیت او است، فردی را به عنوان مربی استخدام می‌کند که چندان تجربه‌ای در لیگ حرفه‌ای ندارد ولی در نهایت نتیجه به دست آمده بر خلاف انتظار مالک باشگاه است و در ادامه اتفاقات بامزه و جالبی رقم میخورد. تاکنون 3 فصل از این سریال ساخته شده است.

1۸. سریال Sherlock

سریال Sherlock و خواندن زبان

شرلوک سریالی با ژانر جنایی، هیجان انگیز و معمایی است. محور اصلی داستان این سریال داستان‌های شرلوک هولمز، کاراگاه معروف انگلیسی و دستیارش واتسون است. بندیکت کامبربچ به زیبایی توانسته در این سریال نقش شرلوک را بازی کند. در هر فصل این داستان، او به حل معمای یک قتل پیچیده می پردازد. این سریال دارای 4 فصل است که از سال 2010 تا سال 2017 منتشر شده‌ است

1۹. سریال Game of Thrones

سریال گیم اف ترونز برای زبان خوندن مناسبه؟

سریال Game of Thrones یکی از معروف‌ترین سریال‌های چند سال اخیر محسوب می‌شود. این سریال در سال 2019 منتشر شده است. ژانر این مجموعه، درام، اکشن، حماسی، ماجراجویی و تخیلی است. این سریال از چندین خط داستانی و شخصیت های بی شماری پیروی می‌کند. نقطه اصلی داستان مربوط به جنگ بین خانواده‌های اشرافی برای کسب تخت پادشاهی هفت اقلیم است. داستان این سریال براساس رمان نغمه یخ و آتش نوشته رمان نویس معروف آمریکایی ، جورج آر آر مارتین است. این سریال شامل 8 فصل و 73 قسمت به شدت مهیج است.

۲۰. سریال Mirror Black

سریال Mirror Black

سریال آینه سیاه یکی از سریال‌های علمی تخیلی است که توسط کشور بریتانیا تولید شده است. داستان این سریال، درباره تاثیر تکنولوژی و رابطه پیچیده آن با زندگی انسان است. داستان ها و شخصیت های این سریال در جامعه‌ای مدرن و خیالی قرار گرفته اند که هرکدام آینده احتمالی از جامعه انسانی را ارائه میدهند . این سریال از سال 2011 آغاز به کار کرده و دارای 5 فصل است.

زبان آموزی مانند یادگیری هر مهارت ذهنی دیگری به تمرین و تکرار زیاد نیاز دارد و به نظر و تجربه من که سالهاست در زمینه آموزش زبان انگلیسی کار میکنم،  دیدن فیلم و سریال یکی از بهترین روش ها در کنار مطالعه و تمرین آکادمیک محسوب میشود و البته که راهی رایگان است تا ذهن خود را در معرض جوامع انگلیسی زبان قرار بدهید و با به روزترین مسائل فرهنگی زبان انگلیسی آشنا شوید بدون اینکه به این کشورها رفته باشید. در این مقاله به معرفی سریال ‌های نسبتا جدیدی پرداختم که همه آنها امتیازهای بسیار بالایی در زمینه فیلم سازی، داستان و بازیگری دارند. قطعا سریال های بیشمار دیگری نیز وجود دارند ولی دلیل انتخاب این 20 سریال این است که مطمئنم همگی این سریال ها می‌توانند برای تقویت دانش زبان انگلیسی و ارتقا سطح لیسنینگ شما بسیار مفید و کارآمد باشند و همچنین داستان های جذاب آنها نیز میتوانند شما را جذب خود کنند تا از دیدن آنها به شدت لذت ببرید، پس خودتان و ذهن تان را از دیدن این سریال ها و به طور کلی این روش عالی ناخوداگاه در جهت یادگیری، دریغ نکنید و همواره در جستجوی بیشتر فهمیدن و یادگرفتن زبان انگلیسی از طریق این شیوه مهیج و لذت بخش باشید.

معرفی دوره‌های متقی آیلتس

چنانچه قصد دارید در آزمون آیلتس شرکت کنید و نیاز به اساتید مجرب و متخصص دارید، می‌توانید در دوره‌های مختلف گروه آموزشی متقی آیلتس شرکت کنید. یکی از مهم‌ترین موارد برای موفقیت در آزمون آیلتس، داشتن مربی حرفه ای و همراه متخصص است. فردی که با آگاهی کامل از شیوه و ساختار آزمون و با تجربه بالا از انواع سوالات در بخش های مختلف، پیش از شما این مسیر را به خوبی پشت سر گذاشته باشد، می‌تواند در این زمینه مربی قابل اعتمادی محسوب شود. مجموعه متقی آیلتس به سرپرستی ژاله متقی توانسته دوره‌های بسیار باکیفیتی را به همراه جدیدترین و به روز ترین منابع در زمینه‌ی آموزش زبان انگلیسی و آمادگی آزمون آیلتس در اختیار شرکت کنندگان این آزمون قرار دهد. چنانچه متقاضی شرکت در آزمون آیلتس باشید، می‌توانید به راحتی با گذراندن این دوره‌ها، هر کدام از مهارت‌های چهارگانه‌ی خود را تقویت کنید. علاوه ‌براین، این امکان را دارید که بدون داشتن پیش زمینه و از ابتدای راه با گذراندن دوره‌های مختلفPre-IELTS  ما، برای شرکت در این آزمون آماده شوید.

تلاش همیشگی ما این بوده که از انگلیسی خواندن در کنار ما لذت ببرید.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *